Skip to content

Denis Matvienko: Balet „Radio and Juliet“ mi je dao potpuni osećaj slobode

„On je Barišnikov, Nurejev i Godunov u jednoj osobi. Balet nije video takav fenomen već duže vreme.“ – Natalija Makarova.
Iako mu ovo nije prvi susret sa beogradskom publikom, prvak Marijinskog teatra iz Sankt Peterburga, Denis Matvienko nestrpljivo očekuje 19. april kada će premijerno na sceni Sava Centra zaigrati u baletskom spektaklu „Radio and Juliet“, koji već više od deset godina uspešno gostuje širom sveta.

Neobičan spoj rock muzike i baletskih koraka je ono po čemu se definiše moderna verzija Šekspirove drame „Romeo and Juliet“ koju je režirao poznati rumunski koreograf Edward Clug.

Spojiti nespojivo i dati novo obličje najpoznatijoj i ujedno najtragičnijoj ljubavnoj priči nije bio nimalo lak zadatak, ali uz muziku benda Radiohead i savršene pokrete Denisa Matvienka, sve se činilo mnogo lakše…

Matvienko uz pomoć moćnih tranformacija na sceni publiku uvodi u dublju dimenziju igre, zbog čega se smatra jednim od najboljih baletana današnjice koji je odneo mnogobrojne nagrade i priznanja. Ipak, posebno je za njegovu karijeru značajno angažovanje u baletskoj predstavi „Radio and Juliet“.

Kako kaže, ova neobična predstava koja spaja različite vrste umetnosti uspela je u njemu da pobudi neopsiv osećaja slobode, ali i da stvori novo prijateljstvo sa rediteljem Edwardom Clugom.

Poznati su vaši veliki uspesi u svetu baleta, kao i brojne zapažene uloge koje ste igrali do sada. U čemu se od svih, posebno razlikuje predstava „Radio and Juliet“?

Ako pogledate moj prethodan rad shvatićete da se uglavnom odnosi na klasičn balet. Igranje u rock-predstavi „Radio and Juliet“ je bila moja prva uloga u pravom savremenom baletu. Upravo ona mi je dala potpuni osećaj slobode.

denis_matvienko_balet_radio_and_juliet_mi_je_dao_potpuni_osecaj_slobode_01

U baletu „Radio and Juliet“ zastupljeni su različiti vidovi umetnosti, kao i sama fuzija rock muzike i baleta. Koliko je uopšte eksperimentisanje dozvoljeno u baletu?

U klasičnom baletu dozvoljeno je eksperimentisati samo na nivou interpretacije karaktera. U savremenom baletu, telo i sami pokreti su mnogo slobodniji.

Orginalno delo „Romeo and Juliet“ je sinonim za pravu, ali tragičnu ljubav. Kakva je ona koju možemo da vidimo u predstavi reditelja Edwarda Cluga? Koliko je ona uticala na vas i vaš rad, ali i na samo poimanje prave, savršene ljubavi?

Ne mogu da kažem da mi je ovaj balet promenio percepciju prave ljubavi. Ali sasvim sigurno mogu reći da mi umetnici proživimo mnoge živote tokom našeg profesionalnog rada, tako da kada svakom performansu pružimo nešto svoje, mi ga onda i posmatramo na drugačiji način, iz druge tačke gledišta.

denis_matvienko_balet_radio_and_juliet_mi_je_dao_potpuni_osecaj_slobode_02

Kakva je bila saradnja između tebe i Edwarda Cluga? Da li ste se od samog početka razumeli?

Moram da priznam da smo imali odličnu saradnju, i da su se u potpunosti podudarili naši pogledi i ideje povodom realizacije predstave. To je bilo lako jer Edward nije samo talentovan koreograf već i moj prijatelj i najpozitivnija osoba koju poznajem.

S obzirom da imate bogato iskustvo iza sebe, da li imate neke neostvarene želje? Koji su vaši budući planovi u karijeri?

Umetnost je bezgranična, zbog čega sam stalno motivisan da radim, napredujem i stvaram. Želje uvek postoje, a ja bih najviše voleo da ostanem upamćen u istoriji, ne samo kao dobar umetnik, već i kao čovek koji je promenio nešto i na kraju ostavio svoj trag.

Tekst je orginalno objavljen na portalu Elle.rs

Foto: Privatna arhiva

[Total: 0    Average: 0/5]

Be First to Comment

    Ostavite odgovor

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *